دویدم و دویدم… محمدهادی محمدی/ تصویرگر: حسن عامه کن

دویدم و دویدم

بازآفرینی: محمدهادی محمدی

تصویرگر: حسن عامه کن

موسسه پژوهشی تاریخ و ادبیات کودکان

 

تاتی تاتی کردن را که یاد گرفتیم متل هایی مانند دویدم و دویدم هم برایمان خواندند، هر جای ایران بزرگ شده باشیم ماجرای پسرکی که دوید و دوید به سر کوهی رسید و دو تا خاتون را دید شنیدیم و از بر شدیم و برای فرزندانمان خواندیم.

ترانه-متل ها زنجیر اتصال زبانی نسل ها هستند. این پسرک که در حال دویدن مداوم است و خستگی ناپذیر. گویی به ما کودکان نوید می داد حالا که بلیط بخت ازمایی زندگی به نامت خورده و در جیبت جا خوش کرده عمری باید بدوی و یاد بگیری . بخشی از چرخه حیات از زمین تا آسمان هستی. بخشی از گردش فلک هستی  که بدون چشم داشتی نور و آب و ابادانی می آورد. خسته نشو با چشمان و دستانی گشوده بردار و بگذار.

ترانه-متل دویدم و دویدم همانگونه که در مقدمه کتاب هم عنوان شده یک زنجیره معنایی از روایت داد و دهش است. از یک دست دادن و از دست دیگر ستاندن. در فلسفه این نگرش دیالکتیکی بسیار اهمیت دارد نوعی بده بستان جاری بین اجزای حیات.

 

#مفاهیم_اصلی

حرکت /پویایی

دادن/گرفتن

تغییر

بخشش

شراکت

اتصال

همکاری

جزء و کل

 

#تکنیکهای_کاربردی

چرخه حیات

داد و دهش

گفتگو

جای گذاری

بخشش بی چشمداشت

تفاوت پذیری

تماشاگری

بازآفرینی و به روزسازی متل ها و افسانه ها از دغدغه های همیشگی ام بوده و کتاب دویدم و دویدم یکی از انتخابهایم برای معرفی به کودکان نوپاست. آهنگین بودن روایت و داشتن خط داستانی پویا و حس نوستالژیک والدین به این متل مهمترین دلیل موفقیت این اثر است.

امتیاز من به بازآفرینی و پرداخت نیکوی متل ، کیفیت فنی چاپ که شامل کیفیت خوب کاغذ و رنگهای چشن نواز درون کتاب است است ۴ از ۵ ستاره است. تصویرگری کتاب برای گروه سنی الف می توانست بسیار حرفه ای تر باشد و این سبک تصویرگری که تم افسانه ای دارد مناسب گروه سنی ب است و جزییات و در عین حال شفافیت مورد نظر برای گروه سنی الف را دارا نیست.

سحر سلطانی

 

تالیف
انتقال مفاهیم
تصویرپردازی
کیفیت نشر (کاغذ و رنگ)
ایده نو

امتیاز کاربر ۲٫۵۵ ( ۱ آراء:)

درباره سحر سلطانی

سحر سلطانی دانش آموخته دکتری فلسفه تربیت خوارزمی تهران، تسهیلگر فلسفه برای کودکان، نویسنده و مدرس. عضو هیئت مدیره چهارمین دوره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران.

پیشنهاد ما به شما

هیولای رنگ ها نوشته:آنا یناس /ترجمه : سحر ترهنده

  #هیولای_رنگها نوشته: آنا یناس ترجمه: سحر ترهنده کتابهای طوطی/انتشارات فاطمی   هیولای رنگها  گیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *