هیس! ببر را بیدار نکنیم! نوشته: بریتا تکنتروپ /ترجمه: مهرنوش پارسانژاد

 

هیس! ببر را بیدار نکنیم!

نوشته: بریتا تکنتروپ

ترجمه: مهرنوش پارسانژاد

نشر: پرتقال

مناسب برای دو تا پنج سال

امتیاز کتابستان: ۵ از ۵ ستاره

 

لک لک . روباه و قورباغه و لاک پشت و موش در حالی که یک دسته بادکنک رنگی در دست دارند در حال رفتن به جایی هستند. اما ببر وسط راه خوابیده. آنها باید بدون بیدار کردن ببری که خروپف اش بلند است از آنجا رد شوند. برای رفتن به کمک خواننده نیاز دارند. کمک هایی مثل لالایی خواندن و نوازش ببر و خاراندن دماغ جناب ببر، اما با وجود همه ی این مراقبت هایی که حیوانات و خواننده کتاب انجام میدهند یک باره ببر بیدار  می شود و…

#مفاهیم_اصلی

مراقبت

مساله

ارزیابی

راه حل

خلاقیت

همکاری

#تکنیکهای_کاربردی

تعامل

خودمراقبتی/ دگرمراقبتی

درخواست کمک

غافلگیری

شادی آفرینی

شادی افزایی

 

 

در کتاب «هیس!ببر را بیدار نکنیم!» کودکان گروه سنی الف که در آغاز مواجهه با دنیای شگفت انگیز کتاب هستند به یک میهمانی غافلگیرکننده دعوت می شوند. طی کردن مسیر با حیوانات بخش آغازین این میهمانی است.پیدا شدن مشکلی مانند ببر گنده خوابیده که نباید هم بیدار شود تمام فضای ذهنی کودک را پر خواهد کرد کمی نگران است نکند ببر بیدار شود راه حلهای خلاقانه حیوانات از یک سو و درخواست کمک از کودک برای ادامه مسیر از سوی دیگر وقتی به پایان هیجان انگیز کتاب می رسد طعم لذیذ و دلچسب قصه خوانی از روی کتاب با صدای بلند و همکاری در پیشبرد ماجرا را به جان کودک می نشاند. خیالپردازی کودک در همراهی با حیوانات خوش اب و رنگ حسابی تحریک خواهد شد و فرایند آماده سازی جمعی برای حل مشکل تمرین می شود. تبدیل تهدید به فرصت غافلگیری و شادی افرینی یک تکنیک تعاملی بسیار مهم در این کتاب است.

وقتی این کتاب را برای برادرزاده دو سال و نیمه ام می خواندم در آغاز همکاری از خاراندن دماغ ببر نگران شد چون می ترسید بیدار شود اما در پایان کتاب می خواست یک پتو روی کتابش بکشد تا ببر روی جلد بیدار نشود. نویسنده و تصویرگر خانم بریتا تکنتروپ  خیلی خوب دست بچه ها را با قصه و تصاویر بسیار زیبا می گیرد و طعمی شیرین همچون عسل بر کام آنها باقی می گذارد. ترجمه خانم مهرنوش پارسانژاد یکدست و روان است. کیفیت فنی کتاب که توسط نشر پرتقال درآمده بسیار خوب است. قطع بزرگ، رنگ و کاغذ باکیفیت و فونت مناسب جای تقدیر دارد.

 

امتیاز من به ایده هیجان انگیز، پرداخت دلنشین، ترجمه روان، تصویرگری درخشان و کیفیت فنی کتاب پنج ستاره درخشان است. اگر کودک دو و سه ساله پیرامونتان دارید می توانید با این کتاب و تمرینات تعاملی و در لحظه غافلگیرش کنید. لحن صدایتان را با هیجان اتفاقات تغییر بدهید و داستانی شیرین در ذهن او باقی بگذارید.

 

سحر سلطانی

 

 

درباره سحر سلطانی

سحر سلطانی دانش آموخته دکتری فلسفه تربیت خوارزمی تهران، تسهیلگر فلسفه برای کودکان، نویسنده و مدرس. عضو هیئت مدیره چهارمین دوره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران.

پیشنهاد ما به شما

آفتاب پرست غمگین/ نوشته و تصویر: امیلی گرویت/ ترجمه: شیما شریفی

آفتاب پرست غمگین Blue chameleons نوشته و تصویر: امیلی گرویت Emily Gravett ترجمه شیما شریفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *