مجموعه قصه های قایم باشک بازی/ نویسنده: هیتر میزنر / مترجم رضی هیرمندی

مجموعه قصه های قایم باشک بازی

هیتر میزنر

تصویرگر: تامیسلاو زلاتیک

ترجمه : رضی هیرمندی

ناشر: دهکده بازی و اندیشه

گروه سنی : الف

امتیاز کتابستان : ۴ ستاره از ۵

 

جلد اول: خرس کوچولوها می روند بخوابند!

خرس بزرگ می خواهد پنج بچه خرس را برای خواب آماده کند اما هر پنج تا قایم شده اند وآشپزخانه و هال و بقیه بخش های خانه حسابی بهم ریخته است. خرس بزرگ به کمک نیاز دارد باید بگردیم و پیدا کنیم و سرجایشان بگذاریم. یک تور اشنایی با خانه خرس ها و یافتن و گذاشتن هر چیزی سر جای خودش.

#مفاهیم_اصلی

مشاهده

نظم

کمک

#تکنیکهای_کاربردی

مشاهده گری فعال

دقت و تمرکز در جزییات

جایگیری

خودانتظامی

همیاری

طبقه بندی

 

جلد دوم: خرس کوچولوها می روند به مدرسه!

در این جلد چهار تا از خرس کوچولوها عازم مدرسه هستند اما آنجا هم اتفاقاتی افتاده و خیلی چیزها به هم ریخته است. باید با دقت بگردیم و پیدا کنیم و سر جایشان بگذاریم. یک تور مدرسه گردی مهیج برای آشنایی با بخش ها و ابزارهای مختلف در محیط آموزشی که با چند میهمان ناخوانده همراه می شود.

 

جلد سوم: خرس کوچولوها می روند به خرید!

خرس بزرگ می خواهد با پنج خرس کوچکش ایوی، جک،لی لی ، هری و اولیویا به خرید بروند. در این تور بازار گردی که بچه ها با شور و شوق زیادی سراغش می روند سراغ بخش هایی مانند لوازم خانگی، لباس فروشی، کتاب فروشی و … خواهند رفت.  بچه خرس ها با پنج رنگ مختلف نشاندار شده اند و حق و حقوقی که حین خرید و تهیه مایحتاج دارند تا بلیط اتوبوس ها و جمع اوری خریدها را یاد می گیرند.

 

جلد چهارم : خرس کوچولوها می روند به گردش

 

وقت گردش کنار دریاچه است و بچه خرس های ذوق زده باز قایم شده اند و باید پیدایشان کرد اما لوازم پیک نیک و مایحتاج گردش را هم باید برداشت. برای رفتن به این سفر کوچک سیاحتی باید آماده شد اما وقتی بازی و شلوغکاری هم باشد کمی سخت می شود. بلاخره خانواده خرسی به دریاچه می رسند و گم شده ها پیدا می شوند.

 

در این مجموعه چهار جلدی تمرکز روی مهارت ورزی کودکان زیر چهار سال است. کودکانی که بازی و به هم ریختن بخشی از توسعه شناختی و کشف جهان آنهاست. اما هر سکه ای دو رو دارد و خودآیینی برای نظم پذیری هم در همین سن درونی می شود. برای تحریک بچه ها به مرتب کردن پیرامونشان بعد از بازی می توان کل پروسه تمیز و مرتب کردن را هم تبدیل به یک بازی کرد و چه بازی بهتر از قایم باشک بازی؟

خرس بزرگ که راوی و ناظر اتفاقات است تا جایی که خطری برای بچه هایش پیش نیاید آنها را در شلوغ بازی و مرتب سازی همراهی میکند. فارغ از هر بکن و نکن و آمرانگی والدگرانه، نظم در محیط های مختلف را با کشف آن فضاها و دقت روی جزییات و طبقه بندی و دسته بندی ها همراه می کند.

 

امتیاز من به ایده های مهارت ورزانه برای گروه سنی الف، پرداخت روان، تصویرگری مناسب، ترجمه خوب و کیفیت فنی مجموعه ۴ ستاره از پنج است . این مجموعه برای گروه سنی الف است و لازم می بینم محکم و استخوان دار تر باشد تا بچه ها بتوانند بارها باز و بسته نموده و  برای همراه خود به فضاهای مختلف بردن راحت تر از آن استفاده کنند.

 

سحرسلطانی

 

 

ترجمه
انتقال مفاهیم
تصویرپردازی
کیفیت نشر (کاغذ و رنگ)
ایده نو

امتیاز کاربر یکی از اولین.

درباره سحر سلطانی

سحر سلطانی دانش آموخته دکتری فلسفه تربیت خوارزمی تهران، تسهیلگر فلسفه برای کودکان، نویسنده و مدرس. عضو هیئت مدیره چهارمین دوره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران.

پیشنهاد ما به شما

رازهای خانواده ایرانی / نوشته: سحر سلطانی

رازهای خانواده‌ی ایرانی معرفی کتاب اصول و حواشی تربیت جنسی مهم‌ترین مولفه‌های تربیت جنسی کودکان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *