گربه ای که تقلید می کرد/ نویسنده و تصویرگر: الی پای/ مترجم : مهرنوش پارسانژاد

#گربه_ای_که_تقلید_میکرد

#الی_پای

#مهرنوش_پارسانژاد

#قصه_های_دوست_داشتنی از نشر #بافرزندان

گروه سنی : #سه سال به بالا

امتیاز کتابستان : پنج از پنج ستاره

بچه گربه های ملوس و بازیگوش بخشی از دنیای پیرامون ما هستند و خب یکی از مولفه هایی که در جهان بدان شهرت داریم گربه های ایرانی مان است. در کتاب #گربه ای_که _تقلید_میکرد دو بچه گربه با هم دوست هستند بلا و آنا. بلا انقدر آنا را دوست دارد که می خواهد مثل او باشد هر کاری آنا میکند او هم انجام میدهد هر بازی که بلا سراغش برود انا هم همان را می خواهد انگار دوست داشتن و دوست بودن برای بلا یعنی عین هم بودن  تا اینکه یک روز می خواهند شاهزاده بازی کنند و فقط یک تاج دارند و آنا کفرش در می آید و به بلا می گوید دیگر از من #تقلید نکن! اما بلا …

#مفاهیم اصلی

دوستی

تقلید/ ادا

نو/ کهنه

محدودیت

نوآوری

قهر/آشتی

فیس و افاده

 

#تکنیکهای_کاربردی

یادگیری فعال

تکرار موثر

مشاهده گری

خودایستایی

فراگیری جمعی

لذت آفرینی

بخشش

تنهایی الهام بخش

خلاقیت

خودارزیابی/دگرارزیابی

تمرین / تلاش مستمر

الگوبرداری

 

بلا باید تنهایی اش  را بغل کند و سر خود را گرم نماید و از بازی کردن به تنهای لذت ببرد. قبلا با #تقلید مداوم از آنا و #الگوگیری از او پیش رفته حالا باید بدون تقلید با #تمرین حرکت کند.

وقتی گام های جدیدی بر می دارد سر و کله کلویی پیدا می شود و حالا نقطه از سر خط اما این بار با تقلید کلویی…

والدین بسیاری را می شناسم که از تقلید بچه ها در مهد کودک، پارک و میهمانی های خانوادگی از یکدیگر شکایت دارند و نگرانند این تقلیدها بنیان خلاق اندیشی ذهن کودکشان را تحت تاثیر قرار دهد اما به این نکته نمی اندیشند که تقلید چاقوی دو لبه است هم زندگی بخش و توسعه دهنده ی شناخت کودک از خودش و جهان و هم می تواند منجر به رکود و عدم اعتماد به نفس کودکان شود . تشخیص اینکه کودکان از هم یاد می گیرند و باید از یکدیگر تقلید کنند با رکود دائم در نقش های تکراری آسان نیست و باعث اضطراب والدین و مربی ها می شود.

در کتاب #گربه_ای_که_تقلید_میکرد به خوبی این دغدغه طرح می شود و یکی از مهمترین معابر و گذرگاه های شناختی کودکان در چرخه یادگیرنده_یاددهنده طرح شده است. در واقع یک نسخه بسیار مهم برای پویایی و گذر از تقلید و الگوبرداری انفعالی.

 

این کتاب برای کودکان سه سال به بالا که یادگیری، کشف و تقلید را به جدی ترین شکل پیگیری میکنند توصیه می شود. پتانسل خوبی برای اجرای نمایشی دارد و شخصیت های گربه ای دوست داشتنی اش به راحتی در ذهن خردسالان جایگیر می شوند.

امتیاز من به ایده بسیار خوب در حوزه مهارت آموزی خردسالان، پرداخت صمیمی و روشن، ترجمه روان و کیفیت فنی کتاب پنج ستاره است و توصیه میکنم در این سن مرزها و مفاهیم مرتبط با الگو برداری ، یادگیری و تکرار را با چنین کتابهایی برای خردسالان طرح نمایید.

 

سحرسلطانی

 

 

 

ترجمه
انتقال مفاهیم
تصویرپردازی
کیفیت نشر (کاغذ و رنگ)
ایده نو

امتیاز کاربر یکی از اولین.

درباره سحر سلطانی

سحر سلطانی دانش آموخته دکتری فلسفه تربیت خوارزمی تهران، تسهیلگر فلسفه برای کودکان، نویسنده و مدرس. عضو هیئت مدیره چهارمین دوره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران.

پیشنهاد ما به شما

آفتاب پرست غمگین/ نوشته و تصویر: امیلی گرویت/ ترجمه: شیما شریفی

آفتاب پرست غمگین Blue chameleons نوشته و تصویر: امیلی گرویت Emily Gravett ترجمه شیما شریفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *