میمون کوچولو(کارآگاه خصوصی) / برایان سلزنیک و دیوید سرلین/ ترجمه: رضی هیرمندی

میمون کوچولو (کارآگاه خصوصی) Baby Monkey, Private Eye
نوشته: برایان سلزنیک و دیوید سرلین
ترجمه: رضی هیرمندی
گروه سنی: +۶
انتشارات: افق
امتیاز کتابستان: ۵ از ۵ ستاره
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

میمون کوچولو یک بچه است که برای خودش شغلی دارد.
چه شغلی؟ او یک کارآگاه خصوصی است و هرکسی گم‌شده‌ای دارد سراغ میمون کوچولو می‌آید تا کمکش کند و بتواند چیزی را که گم کرده یا دزدیده شده پیدا کند.

میمون کوچولو دفتر کارآگاهی مخصوصی هم دارد که با هر پرونده تغییر می‌کند، عملیات کشف سرنخ تا یافتن دزدان را هم به خوبی انجام می‌دهد تا اینکه در پرونده‌ی آخر مادری به دنبال بچه‌اش است و …

#مفاهیم_اصلی
بازی، شغل، مهارت، امداد، نقش، مراقبت، مکان، مسئولیت

#تکنیکهای_کاربردی
فرآیند سازی، حل مساله، جای گیری، نمایش خلاق، طبقه بندی، نظم سازی، مناسک شخصی

اگر برایان سلزنیک را با ژانر «سینما رمان» در دو اثر «شگفت‌زده» و «اختراع هوگوکابره» با ترجمه رضی هیرمندی برای نوجوانان دوست داشتید حالا با سینمارمانی دیگر برای «نوسواد»ها غافل‌گیر می‌شوید.
دقیقا همان سنی که تازه باسواد شده و می‌خواهند با قطر کتاب خوانده شده‌ به فخر و مباهات بپردازند این کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای بهترین گزینه است.

سبک اجرایی سینمارمان سلزنیک منحصر به فرد، گویا و شیرین است. فارغ از اینکه مخاطب اهل چه کشوری است و چه زبانی دارد با تصاویر سیاه و سفید و پر جزییات او ارتباطی دیرینه پیدا خواهد کرد و قوی‌ترین و عمیق‌ترین لایه‌های شناختی را درگیر می‌کند.

در این رمان خودبودگی یک میمون با شغلی که دوست دارد به تصویر کشیده می‌شود روزمره او برای حل معماها در کمال سادگی و جذابیت است وقتی می خواهد شلوارش را بپوشد تا آماده عملیات دستگیری سارقان شود باعث قهقهه مخاطب می‌شود و تکرار آن بر جذابیت بصری و طنازانه فرایند می‌افزاید.

داستان پلیسی و ماجراجویانه میمون کوچولو پایان دلپذیر و غافلگیر کننده ای دارد که خواننده باید ارتباطات جدید و واقع‌گرایانه را بازسازی و کشف کند، گویی خودش هم کارآگاهی دیگر می‌شود.

امتیاز من به ایده‌ی جذاب، پرداخت شگفت انگیز (مخصوصا آشناسازی کودکان نوسواد با نمایه و کتاب‌نامه پایان رمان) ، ترجمه‌ی روان و طنازانه و کیفیت فنی خوب اثر ۵ ستاره درخشان است.

میمون کوچولو(کارآگاه خصوصی) / برایان سلزنیک و دیوید سرلین/ ترجمه: رضی هیرمندی


سحرسلطانی

ترجمه
انتقال مفاهیم
تصویرپردازی
کیفیت نشر (کاغذ و رنگ)
ایده نو

امتیاز کاربر یکی از اولین.

درباره سحر سلطانی

سحر سلطانی دانش آموخته دکتری فلسفه تربیت خوارزمی تهران، تسهیلگر فلسفه برای کودکان، نویسنده و مدرس. عضو هیئت مدیره چهارمین دوره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران.

پیشنهاد ما به شما

من دلیل دارم./ نویسنده و تصویرگر: شینسوکه یوشی تکه/ ترجمه رضی هیرمندی

من دلیل دارم. I can explain نوشته و تصویر: شینسوکه یوشی‌تکه ترجمه: رضی هیرمندی نشر: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *