گربه ی تنبل من / نوشته و تصویر: کریستین روسه/ ترجمه: فواد صادقیان

گربه‌ی تنبل من My lazy Cat
نوشته و تصویر: کریستین روسه Christine Roussey
ترجمه: فواد صادقیان
انتشارات: گیسا
گروه سنی: +۵
امتیاز کتابستان: ۵ از ۵ ستاره
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بومر گربه‌ای چاق و چله است که بیرون خانه در ایوان پیدا و بعد گربه‌ی دخترک قصه شد.
بومر یک تنبل واقعی است یک بی‌کار بی‌حال بی‌عار! اما دخترک برعکس بومر مدام در حال تلاش است از این کلاس به آن کلاس از این تمرین به آن تکلیف. فرصت ندارد سرش را بخاراند. جودو، شنا، یوگا، نقاشی، سفالگری، بافندگی …
دخترک آنقدر در روز سرش شلوغ است که وقت ناز و نوازش بومر را ندارد. تا اینکه یک روز بومر ولو شده روی وسیله‌های کلاس شنا و فوتبال دخترک و …

#مفاهیم_اصلی
زمان، برنامه، فراغت، لذت، تنوع، معنا، ارزش، سرگرمی، تلاش، هیاهو

#تکنیکهای_کاربردی
انتخابگری فعال، فراغت‌جویی، آرمیدگی، تنهایی‌گزینی، خلوت‌یابی، بهره‌وری.

بار اولی که کتاب «گربه‌ی تنبل من» را خواندم بلندبلند خندیدم، عموما در پایان کلاسهایم به کودکان شش تا دوازده سال ماموریتی می‌دهم که باید تا هفته‌ی آینده به سرانجام برسانند. بعضی از بچه ها هر هفته با لیست کردن کارها و تکالیفشان عذر می‌آورند که وقت نکردند ماموریت را انجام دهند. لیستی که ارائه می‌دهند درست مثل دخترک درون کتاب بلند بالاست. کودکان شش ساله‌ای دارم که با اخم می‌گویند اصلا وقت ندارند و باید به کارهایشان برسند. تمرین پیانو، یوگا، شطرنج، زبان، برنامه‌نویسی و … وقتی از آنها می‌پرسم اوقات فراغت چکار می‌کنی؟ با چشمانی گرد می‌گوید: من که اوقات فراغت ندارم و معلومه «هیچ» کاری نمی‌کنم.

بعد خواندن این کتاب آرزو کردم کودکان سرشلوغم یک بومر داشته باشند تا یادشان بدهد با خود خلوت کنند و دقیقا «هیچ» کاری نکنند تا خلوت و فراغت را بشناسند و فرصت هضم و جذب آموخته ها را داشته باشند.

کریستین روسه با روایت اول شخص بسیار شیرین و ترجمه روان فواد صادقیان کتابی بسیار لازم برای خودآگاهی و مدیریت زمان به شخصی ترین شکل برای خردسالان نوشته است، کودکی کردن نیاز به فراغت و تنبلی دارد یادمان نرود کودکان قرار نیست تحقق‌بخش ارزوهای والدین باشند.

امتیاز من به ایده و پرداخت خوب، تصویرگری کودکانه و دلچسب، ترجمه شسته رفته و کیفیت فنی کتاب ۵ ستاره درخشان است.
سحر سلطانی

ترجمه
انتقال مفاهیم
تصویرپردازی
کیفیت نشر (کاغذ و رنگ)
ایده نو

امتیاز کاربر یکی از اولین.

درباره سحر سلطانی

سحر سلطانی دانش آموخته دکتری فلسفه تربیت خوارزمی تهران، تسهیلگر فلسفه برای کودکان، نویسنده و مدرس. عضو هیئت مدیره چهارمین دوره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران.

پیشنهاد ما به شما

آفتاب پرست غمگین/ نوشته و تصویر: امیلی گرویت/ ترجمه: شیما شریفی

آفتاب پرست غمگین Blue chameleons نوشته و تصویر: امیلی گرویت Emily Gravett ترجمه شیما شریفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *