پچ پچ/ یاملا زاگارنسکی/ رضی هیرمندی

 

پچ پچ

یاملا زاگارنسکی

رضی هیرمندی

 

یکی بود یکی نبود یک کتاب بود با جلدی که تاج طلایی بر خود داشت و یادگاری مادربرگ خانم معلم بود. راس ساعت سه بعد از ظهر دختر کوچولو این کتاب را که به گفته ی خانم معلم «جادویی» بود امانت گرفت و به خانه رفت. وقتی به خانه رسید حیوان خانگی اش را نوازش کرد شامش را خورد و با اشتیاق رفت به رخت خواب تا کتاب جادویی را باز کند اما کتاب هیچ کلمه ای نداشت : کتاب قصه که بدون کلمه نمی شود!

و ناگهان وقتی چشم های دخترک پر از اشک شد بادی وزید و پچ پچی آهسته را شنید.

#مفاهیم_کلیدی

امانت

قصه

کلمه

خیال

تصویر

ملاقات

راز

جستجو

جادو

#تکنیکهای_کاربردی

خیال ورزی

روایت گری

محرک بصری

قصه گویی خلاق

پایان باز

جرات ورزی

کنشگری فعال

خوداتکایی

 

 

 

در کتاب پچ پچ که با نمادی از تاج زرین  بالای سر دخترک ما را به هزار توی قصه های *ناگفته* می برد یک در با یک کلید طلایی خواهیم داشت بدون هیچ قفلی  که ما را به سرزمین خیال رهسپار می کند.

روباهی که با همه ی روباه ها فرق دارد و خیلی زبرو زرنگ است در تمامی صفحات و تصاویر خیال انگیز و مسحور کننده با ماست. نور می پاشد تا قصه ای زاده شود. ابتدا،میانه و پایان قصه برای ماست و هزاران جلوه در تصاویر با خواننده همراه خواهند شد. ما می شویم نویسنده یا قصه گو و حتا نقال .

 

با تعدادی تصویر گویا و قصه ی نیمه باز روبرو هستیم که مثل دانه های زنجیر منتظر اتصال اند . منتظر یک شهرزاد که هزار و یک شب آنها را تعریف کند. در صفحات آغازین کتاب حروفی را می بینیم که از لای کتاب بیرون می ریزند و روباه انها را با تور خود جمع می کند. دخترک نمی داند چه اتفاقی برای کتاب می افتد اما پچ پچ ذهنی و صدای ضمیری او همچون پیامبری چراغ بر دست از راه می رسد تا به کشف لذیذترین کار بدون/با کلمه برود. لذت خیال ورزی.

کتاب پچ پچ به کودکان جسارت مراجعه به تجارب، گنجینه لغات، ترسها و ارزوهایشان را می دهد .

امتیاز من به ایده، پرداخت، ترجمه، تصویرگری و کیفیت فنی چاپ ۵ ستاره درخشان است.

کتاب پچ پچ همانند کتابهای  معروف «ببین و پیدا کن» دارای تصاویری است که کشف رمز انها تا مدتها می تواند کودکان را به تنهایی یا گروهی سرگرم کند.

سحر سلطانی

ترجمه
انتقال مفاهیم
تصویرپردازی
کیفیت نشر (کاغذ و رنگ)
ایده نو

امتیاز کاربر ۱٫۰۳ ( ۱ آراء:)

درباره سحر سلطانی

سحر سلطانی دانش آموخته دکتری فلسفه تربیت خوارزمی تهران، تسهیلگر فلسفه برای کودکان، نویسنده و مدرس. عضو هیئت مدیره چهارمین دوره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران.

پیشنهاد ما به شما

آفتاب پرست غمگین/ نوشته و تصویر: امیلی گرویت/ ترجمه: شیما شریفی

آفتاب پرست غمگین Blue chameleons نوشته و تصویر: امیلی گرویت Emily Gravett ترجمه شیما شریفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *